4.5/5 - (2 votes)

Jak pozyskać nowych klientów? Warto wykorzystać wszystkie zdobycze marketingu.

Jak pozyskać klienta? Współpraca z influencerami to klucz do sukcesu

Setki, tysiące obserwujących, „lajki”, komentarze, udostępnienia – wskaźniki popularności influencerów powiązane są w dużej mierze z algorytmami social mediów. Żeby zwiększać zasięgi trzeba wiedzieć jak w tych algorytmach się poruszać. Współpraca z influencerami to w dużej mierze właśnie współpraca z osobami, które potrafią „okiełznać” media społecznościowe i docierać do coraz większej liczby odbiorców. Eksperci w swojej dziedzinie potrafią sprawić, że klienci wykupią dany produkt niemal natychmiast po opublikowaniu jakiejś treści – taka sytuacja często zdarza się na przykład na rynku kosmetycznym. Dlatego też, współpraca z influencerami może być skutecznym sposobem na poszerzenie bazy klientów.

Zaskocz swoich klientów nowoczesnym podejściem i sięgnij po nieoczywiste metody!

Social media nienawidzą nudy. Trendy zmieniają się jak w kalejdoskopie. Trzeba wiedzieć, w którym momencie można jeszcze wrzucić post czy rolkę, które będą nawiązywać właśnie do danego trendu, a kiedy taka treść stanie się powtarzalna i nieciekawa dla odbiorców. Dlatego też warto się zastanowić, czy promowanie się w social mediach nie lepiej jest czasem oprzeć o coś zupełnie nieoczywistego, nowatorskiego. Metody pozyskiwania klientów, odbiorców mogą być bardzo różne – ważne jest, aby były angażujące. Zamiast prosić tylko o udostępnienie i zapisanie posta, warto na przykład zaangażować odbiorców – we współtworzenie treści, zagadki itp. Nie chodzi tu o organizowanie konkursów z nagrodą za każdym razem, ale o wykorzystanie faktu, że udzielenie poprawnej odpowiedzi stymuluje układ nagrody w mózgu i niejako zachęca odbiorców do powrotu.

Pozyskiwanie klientów dzięki content marketingowi

Aktywne pozyskiwanie klientów odbywa się również dzięki content marketingowi. Odbiorcy lubią treści, które coś wnoszą, pozwalają im zbudować bazę wiedzy. Umiejętne „przemycenie” produktu lub usługi w content marketingu, sprawia, że odbiorca nie czuje się atakowany reklamą. Kliknięcie w link będzie powodowane ciekawością – a to jest doskonała motywacja, żeby stać się czyimś odbiorcą na dłużej.

Więcej na ten temat znaleźć można na stronie skyleads.pl.